Storytime - Reisverslag uit Parker, Verenigde Staten van Myrthe Romeijn - WaarBenJij.nu Storytime - Reisverslag uit Parker, Verenigde Staten van Myrthe Romeijn - WaarBenJij.nu

Storytime

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

21 Januari 2014 | Verenigde Staten, Parker

Jaa ik ben dan uiteindelijk toch onder de druk bezweken dus tijd voor een update uit de VS! Is al weer een tijdje geleden oepsie, de tijd vliegt ook zo voorbij!

Inmiddels heb ik al weer bezoek uit Nederland gehad, met kerst en Oud&Nieuw zijn mn ouders en Charlotte me weer komen opzoeken (ze kunnen me ook echt niet zo lang missen he haha). We zijn eerst een week naar de East-Coast geweest en toen zijn ze ook nog een week in Denver geweest.

De trip begon eerst niet zo heel leuk toen de rest van de family vast zat in Parijs (technische storing vliegtuig) en ik in mn upie alleen in NYC aankwam. Uiteindelijk wel een leuke dag gehad zelf door de cruise naar het Statue of Liberty en Ellis Island te doen en de kabeltram naar Roosevelt Island te nemen. Heb volgens mij ook met iedere Nederlander die ik tegenkwam (en dat zijn er veel!) gepraat je moet toch wat doen voor vermaak in je eentje;) Gelukkig kwam de rest van de familie met een dag vertraging dan toch ook aan in NYC. We hebben toen twee dagen de toerist uitgehangen en ik heb ze alle must-see plekken laten zien like: Central Park, 5th Ave, Times Square, de top van het Empire State building, Cruise naar Staten Island, Brooklyn Bridge, WallStreet, Ground Zero.

De volgende dag via Princeton University naar Philadelphia gereden daar oa de Independence Hall, Liberty Bell en het Love sign gezien. Washington DC stond als volgende op het programma. Erg mooie stad met veel indrukwekkende gebouwen, off course White House, Capital building en the Mall gezien. We waren in DC met kerstavond en dus zijn we daar (naast het witte huis) naar de kerk geweest wat best een leuke dienst was met een heel kerstspel met verkleedde kinderen, pretty cute. Volgende dag moesten we lang rijden om via Gettysburg (Civil War strijdgrond) bij Boston aan te komen. Boston vond ik zelf echt een hele leuke stad! De Freedom trail gelopen langs alle belangrijke plekken daar..denk dat we inmiddels na al deze steden zo ongeveer elke plek hebben gezien waar George Washington ooit heeft gestaan:) En zo’n freedom trail (dat is dus de rode lijn die door de stad loopt op de stoep en als je die volgt loop je langs alle hoogtepunten van de stad zo’n beetje) vind ik echt een top idee wat ze in elke stad mogen invoeren haha lekker makkelijk als toerist!

Was in ieder geval weer een erg geslaagde trip! En gaat ook goed met mn voornemen om zo ongeveer heel de VS te zien voordat ik hier wegga haha. Daarna zijn we met zn vieren teruggevlogen naar Denver waar we leuk Oud&Nieuw hebben gevierd, geshopt (Charlie!), Christmas met de Family en cadeautjes en een dag hebben geskied in Keystone. Voor de rest van de familie was het zo’n beetje de eerste keer dus ik als volleerde pro (haha but seriously ik ga echt als een malle op skies, blacks, bumbs, trees, you name it we doen het inmiddels allemaal) ging ze les geven. Wat verbazingwekkend genoeg beter ging dan gedacht, zelfs met Charlotte en papa al een stuk de groene helling af geweest (das toch iets meer advanced dan de bunny hill de hele dag!) En ik lekker advies naar ze gillen naar beneden toe (Charlotte hou je benen nou eens bij elkaar!!) genieten;P

Verder gaat het hier allemaal nog steeds lekker met de kindjes, veel weer aan het skiën dus ook. En zoals denk ik bijna iedereen nou wel weet heb ik hier nu een bf Matt (don’t worry ik kom echt wel weer terug naar nl hoor!). We zien wel hoe het gaat tot nu toe is het in ieder geval leuk allemaal=) Hij woont alleen in Durango sinds na de zomer (ken hem sinds Mei ongeveer) voor College en dat is echt 6h van Denver vandaan. Maar goed we zijn hier in Amerika niet bang om een paar uur te rijden haha dus we zien elkaar wel met lange weekenden, vakanties etc.

En owja grote omschakeling ik ben inmiddels helemaal in het American Football, move over soccer (neeeee zo erg is het nog niet kan niet wachten op het WK!!). Go Broncos! Dat is het team uit Denver die het momenteel heel goed doen dus dat is leuk. Morgen is de laatste game tegen de NE Patriots en als ze die winnen gaan we naar de Superbowl! Super vet, maar wordt heel spannend morgen. Het leeft hier ook heel erg als ze spelen heeft iedereen echt teamjerseys aan (hun kleur is trouwens Oranje, hoe goed!) Iedereen kijkt het ook echt en het is echt big business!

Kleine update: is nu maandag nu ik dit upload en ze hebben gewonnen…Superbowl here we come!!!!

Football vs Voetbal
- Voetbal is natuurlijk de enige die zijn naam eer aandoet, aangezien Football toch echt vooral met de hand wordt gespeeld en met een ei niet met een bal
- Football spelers zijn ook wel echt lekker (sommige dan andere lijken meer Obese en geen sporters!) maar dat ze in een legging spelen helpt niet echt (hoewel meer te zien? Haha)
- Voetbalwedstrijden duren 90min, Football wedstrijden hebben 4 quarters van 15min maar aangezien de tijd steeds stil wordt gezet duurt het meer in de richting van 4h! (meer te genieten zeggen we maar)
- Met als note in die 4h zit ook echt te veel reclame (opnemen en doorspoelen maar! Of veel bier/plaspauzes in de kroeg;)
- Football is echt wel spannend om te kijken er kan steeds van alles gebeuren en het is niet zo als met voetbal dat als een team 3-0 achterstaan dan het eigenlijk over is, teams kunnen snel veel punten scoren.

Dat was hem dan wel weer...tot snel!! (of nouja tot over een tijdje iig)
From Denver with Love XOXO

  • 21 Januari 2014 - 21:51

    Charlotte:

    leuk die note (Charlie) bij shoppen, ik weet wel wie er het meest gekocht heeft ;)

  • 21 Januari 2014 - 21:56

    Myrthe Romeijn:

    Ik wist gewoon dat je hier met een comment ging komen haha maar ik moest van jou! Wie het breed heeft.....Ik krijg trouwens nog geld van je shoppen ook liefje;P

  • 22 Januari 2014 - 07:57

    Hilde Romeijn:

    He, dat is een verrassing, zo 's-morgens vroeg weer eens een leuk verhaal van Myrhte. Wat een avontuur! En dan te bedenken dat ik dit gedeeltelijk zelf mee heb mogen beleven. Ja, dat skien was me wat, we hadden wel de beste instructeur die we ons konden wensen.
    Inmiddels alweer een tijdje terug gekeerd in de routine, nagenietend van de foto's. We zien uit naar augustus, want als het goed is komt Myrhte haar studie afronden hier in Nederland!
    Liefs, mama.

  • 23 Januari 2014 - 21:44

    John:

    Leuk weer wat van je na te genieten, awfully quick-skiing/shopping/Matt/Bronco/USA-loving Mythe.
    Wel blij nu zwart-op-wit te zien dat je in aug. terugkomt!

  • 27 Januari 2014 - 09:37

    Ton Romeijn:

    Hoi Myrthe. Je hebt alweer een leuk en vrolijk stukje geschreven en ik heb weer wat geleerd van het land met de ongekende mogelijkheden. Als je weer in Nederland bent moet je ook maar eens naar ons komen. Groetjes

  • 27 Januari 2014 - 14:10

    Tineke Van Dam:

    Hoi Myrthe, het was weer een mooi verhaal en inderdaad was het vorige lang geleden. Je moet ons wel regelmatig op de hoogte houden, hoor. Maar ik kan me voorstellen dat je er weinig tijd voor hebt. Heb je trouwens wel tijd om op de kinderen te passen? Lijkt me dat je het daar eigenlijk te druk voor hebt. Met interessantere dingen.
    Nou als je in augustus terug komt (!) ligt in Hoogvliet de rode loper uitgerold. Da's wel duidelijk.
    Al die spannende dingen die jij onderneemt kunt je hier ook, maar ja die afstanden hè. Het is daar normaal om uren te rijden voor bijvoorbeeld skiën. Wij vinden A'dam al een hele reis vanuit R'dam.
    Sneeuw hebben we intussen ook, in Groningen, dus met 3 uur rijden kunnen we sleetje rijden. Voor skiën is het daar te vlak en van loipes hebben ze waarschijnlijk nooit gehoord.
    We wachten vol spanning op je volgende verslag!
    Groeten, Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 14093

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2012 - 13 Augustus 2013

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: