One year USA and roadtrip! - Reisverslag uit Parker, Verenigde Staten van Myrthe Romeijn - WaarBenJij.nu One year USA and roadtrip! - Reisverslag uit Parker, Verenigde Staten van Myrthe Romeijn - WaarBenJij.nu

One year USA and roadtrip!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

30 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Parker

Gewoon al meer dan een jaar in the States, ongelofelijk hoe snel de tijd is gegaan! De zomer komt al weer bijna aan zijn eind (al is het weer het daar niet mee eens nog steeds elke dag over de 30C pff hothothot!) en heb weer veel gedaan, met als hoogtepunt natuurlijk de roadtrip met zusje!

1 juli kon ik eindelijk Charlotte ophalen van het vliegtuig samen met de kids en een mooie happy birthday ballon, omdat ze net jarig was geweest. Toen heeft ze eerst een weekje hier bij mij gelogeerd, leuke dingen gedaan met mij en de kids, Denver verkent en natuurlijk geshopt! Ook hebben we 4th of July gevierd met 2 avonden (1x bij het Capital en 1x liggend op de grond voor de carwash haha) spetterend vuurwerk. Vind het nog steeds heel mooi dat de vlag kleuren hier ook rood-wit-blauw zijn, voel ik me nog wat meer thuis;) Die zaterdag heb ik mijn hostfamily naar het vliegveld gebracht, want die gingen 3 weken naar Nederland (wel beetje jaloers!!) en Zweden en de dag erna begonnen Char en ik aan de lang naar uitgekeken roadtrip!

The facts:
3 weeks
5000 miles (meer dan 8000 km)
7 staten
3 hotels and a lot of camping
1 driver (Lucky me…)
1 deer hit..keep reading
To much pictures (op fb een selectie, wat nog steeds veel is haha)

The trip:

Day 1 Heeeel lang rijden door Wyoming, waar btw echt helemaal niets is om ’s avonds aan te komen in Cody, waar we naar een echte rodeoshow zijn geweest wat best cool was om mee te maken (vooral omdat de man met de speaker best hilarisch was); hello cowboys!

Day 2 Yellowstone NP, super park om te zien met alle geisers, mudpools, watervallen, mooie meren en bergen. Het park is echt super groot maar we hebben alle hoogtepunten gelukkig wel kunnen zien en hebben ook nog gezwommen daar bij een waterval wat best vet was! ’s Avonds in het park gekampeerd en je wordt daar heel veel gewaarschuwd voor beren (al het eten in een box doen zelfs water schijnen ze te ruiken) en hadden overdag ook al veel wildlife gezien bisons, herten, moose, elk etc. Dus wij liggen in de tent ’s nachts (vet koud trouwens want je zit daar best hoog) en moeten naar de wc…denk ik ga toch maar anders slaap je nooit meer, horen we ineens gegrom naast de tent en loopt er een beest vlak langs de tent. We zijn maar niet heldhaftig gaan kijken dus weten niet wat het was wrs een beer of een wolf…Was echt zo eng! De wc dus niet gered maar in het midden van de tent gaan liggen en wachten tot het weer licht werd om er uit te durven.

Day 3 Via Grand Teton NP ri Salt Lake. Grand Teton is een heel mooi park met hoge bergen en mooie meren.

Day 4 Bezoek aan de mormonen capital of the World Salt Lake City. Hele serene stad, schoon, mooi gelegen aan de bergen en echt super vriendelijke mensen. De Temple Square bezocht veel geleerd over de mormonen (raar, maar wel erg interessant) en wat plekken gezien die met de Olympische Spelen te maken hadden. Ook naar de witte zoutvlaktes van het meer geweest wat bijzonder is om te zien.

Day 5 Ook een lange dag rijden door de Nevada dessert(nadat we btw in het midden van de nacht onze tent hadden verplaatst omdat het zoooo hard waaiden en we wat meer beschutting nodig hadden) naar Lake Tahoe in California. Denk een van mijn favo plekken die we hebben gezien. Het water daar is echt bizar helder, maar ook heel koud!

Day 6 Yosemite NP; Ook een heel mooi park, naar de lange Yosemite Fall gehiked totdat we echt nat werden. En ook weer lekker verfrissend gezwommen in het park waar we hadden ontdekt dat je heel leuk van een brug af het water in kon springen=)

Day 7 Napa Valley; waar we van het goede leven hebben genoten (euhm dat deden we natuurlijk heel de tijd al) en veel wijnmakerijen hebben bezocht en natuurlijk ook heerlijke wijn hebben geproefd. Wat wil zeggen ik heb geproefd jaja de bob en Char uit meedeleven ook mijn wijn maar allemaal heeft opgedronken…

Day 8-9 San Francisco; Waar we natuurlijk alle bekende dingen hebben gezien als de Golden Gate Bridge, Union Square, Fisherman’s Wharf, The painted Ladies, Chinatown, Haight Ashbury en heel indrukwekend een bezoek hebben gebracht aan Alcatraz (the rock). Het weer was alleen heel koud en mistig wat normaal schijnt te zien in SF in de zomer (wat raar is dat als je een half uur de stad uitrijdt is het weer weer lekker).

Day 10-11 Over de prachtige kustweg via SF naar LA waar we onderweg mooie plaatsjes (bv Santa Barbara) hebben aangedaan en oa hebben gezwommen bij Malibu beach. De golven daar zijn echt heftig wat heel leuk is om in te zwemmen;) en we zagen terwijl we zaten te eten op het strand in Malibu ook gewoon dolfijnen zwemmen voor ons in het water.

Day 12-13 Los Angeles; hebben de eerste dag Hollywood (yess walk of fame) en downtown LA bezocht en de tweede dag Beverly Hills (wow wat een huizen!) en Venice Beach..jaja muscle beach too;) Waar ons vooral opviel hoeveel ‘medical’ marihuana je kan kopen, dat is dus hoe het overal hier gaat in Amerika. Het is illegaal (niet meer in Colorado nu!), maar je kan het wel over kopen als je even betaald om een ‘doktersrecept’ te krijgen, wat natuurlijk best wel bizar is.

Day 14 Na een hele gezellige avond op de camping aan de kust door naar San Diego waar toen wij er waren net de International ComicCon bezig was. Wat betekend heeel druk en weird verklede mensen overal wat wel erg grappig was om te zien!

Day 15-16 Via Joshua Tree NP naar Las Vegas and what happend in Vegas…no JK, maar was erg leuk hadden een chill hotel midden op de strip. Alleen nog even over de pool daar ga je dus niet heen om te zwemmen: het is allemaal op sta hoogte je komt er alleen om te zien en gezien te worden en te drinken en te partyen (je moest dus ook 21 zijn om binnen te komen). Maar Vegas is echt de speeltuin voor adults..leave the kids at home and go!

Day 17 Ons hert avontuur: Onderweg naar de Grand Canyon (North side was met mn ouders al naar de Zuid kant geweest) waar we vroeg heen wilde om de zon op te zien komen hadden we de botsing met het hert. 5 minuten voordat het gebeurde hadden Charlotte en ik het er net over van we rijden in het bos en dusk&dawn zijn de momenten waarop de meeste kans is om een hert te zien..dus beetje extra opletten. Dat bleek dus geen zin te hebben. Zie echt het ene moment een hert vanuit het bos in de koplamp verschijnen en een milliseconde later is die tegen de auto aangerend. Wij allemaal glas over ons heen (we dachten eerst is dat hert uit elkaar gespat of wat?!) Echt super geschrokken, maar kon gelukkig de auto iets verder rustig neerzetten. Schade: aan de bestuurderskant het raam (die we er zelf maar helemaal hebben uitgeduwd) en de zijspiegel kapot het hert was er (gelukkig!) van door gerent. Behalve was schrammetjes van het glas hadden wij gelukkig niets behalve een shock; did this really happend?! Ons nieuwe motto Bambi moet dood; serieus wat een achterlijke beesten om gewoon in een rotgang keihard op een auto af te rennen! Achteraf hebben we echt geluk gehad dat het ‘maar’ een hert was en niets groters en dat het niet tegen de voorruit aangecrashed is! We hadden btw niets geen bereik ofzo (want in the middle of nowhere), maar besloten om verder te rijden naar de Grand Canyon (ja we zijn er nu toch) eerst wel beetje angst om weer te rijden en nog steeds als ik zo’n bord zie van pas op voor overstekend wild denk ik er wel wat meer bij na dan eerst (it really happens). Tot zo ver mijn karma voor al meer dan 11 jaar geen vlees eten…

De Grand Canyon was wel onovertroffen mooi, de North kant is en stuk minder toeristisch dan South wat het een stuk aangenamer maakt! Daarna doorgereden naar Lake Page en daar nog even lekker gezwommen. Na veel gebel met de verzekering, besloten om gewoon door te rijden volgens plan naar Denver, omdat het geen doen was om het onderweg te laten fixen. Dus verder zonder raam (heel leuk dus geen airco en een lekker in de wind kapsel, gelukkig geen regen!) en spiegel. ’s Avonds creatief met ductape het raam dichtgeplakt.

Day 18 door Monument Valley over een weg die geen weg hoort te zijn (denk gaten kuilen in een zandweg en maak de gaten en kuilen heeeeel diep!) en ’s middags naar Arches NP een hike in de brandende zon om een wel hele indrukwekkende arch te zien.

Day 19 Terug richting Denver over de I70 om een tussenstop te maken in alle betere skiresorts (super raar om dat nu in de zomer te zien! Heb nu al weer zin in het seizoen!!) Aspen, Breckenridge en Keystone waar we ook naar boven zijn geweest met de lift heel nice!

Terug in Parker weer alles opruimen, eindelijk al het glas uit de auto stofzuigen en de ’s avonds de hostfamily weer ophalen van het vliegveld (met jeeh allemaal lekkere Nederlandse dingen!) De volgende dag helaas weer afscheid nemen van zusje die via een stop in IJsland terug naar Nederland vloog. De reis was helemaal geweldig echt heel erg van genoten…thanks voor de beste reisgenoot, navigator, snoepjes aangever, haar vastzetter als het weer eens te erg waaide zonder raam; love you sis!!

Nu dus weer back to normal life en gelukkig zitten de kids inmiddels ook weer op school (zooo veel relaxter!). In de weekenden nog lekker aan het genieten van de volop zomer oa gehiked, in de bergen gemountainbiked, naar Waterworld geweest (een groot waterpretpark), mijn eerste 14-er beklommen (dus een berg die over 14000 feet is) wat best wel afzien is (super stijl berg op met voelbaar weinig zuurstof!) maar echt een top ervaring en het uitzicht is ook niet lelijk;) Dit weekend is het Labourdayweekend en heb ik lekker 4 dagen vrij! Zijn wrs van plan om ergens te gaan camperen. So still enjoying life here=)

Hope everybody is doing well back ‘home’ too!!
From Colorado with Love

• 30 Augustus 2013 - 21:53

Hilde Romeijn:

Het is me wat, nu alweer een jaar zonder Myrthe om ons heen. Het is even wennen. Ik vind het geweldig dat je avonturen nu nog niet eindigen. En wat voor een avonturen, ik lees nu zaken, waarvan ik denk: ik ben blij dat ik het niet geweten heb: 2 dochters in een tentje met wilde beesten daarom heen. Ook het avontuur van Bambi was niet niks. Ik zou denken dat je nu juist wel weer vlees zou gaan eten! Maar de leuke en bijzondere dingen die jullie samen gedaan hebben overheersen de reis en dat is geweldig, dat neemt niemand je meer af. Ik was heel blij dat in ieder geval 1 helft van de twee zussen weer goed was aangekomen in Nederland. Met natuurlijk een heleboel verhalen en mooie foto's.
    De kids zijn in ieder geval weer 1 jaar onder de pannen en dolgelukkig met jou om hen heen, althans dat mailde hun moeder naar ons. Lieve meid, geniet lekker, wij (en jij natuurlijk ook) gaan weer een jaar hard werken (en jij ook nog studeren begreep ik) en dan zullen we zien: het vliegt voorbij! Liefs mama.

• 03 September 2013 - 12:58

Tineke Van Dam:

Hoi Myrthe,
    Nou hier ben ik dus even voor gaan zitten, zo'n lang verslag! En dan al die spannende dingen die jullie hebben meegemaakt. Vraagje, zo'n woest dier dat midden in de nacht langs de tent loopt, dat haalt toch met 1 beweging van z'n poot de hele tent omver? En dan blijf je gewoon 'rustig' liggen!? En dat dat hert. Bambi is nu ook getraumatiseerd hoor. Jullie zijn niet de enigen, na dit avontuur.
    Jullie hebben wel heel veel gezien. Super hoor.
    Met al die kilometers op de teller, ben je nu een ervaren rijder, Myrthe. Het is daar vast relaxter rijden, denk ik. Minder druk op de wegen, behalve in de steden natuurlijk.
    Zal wel even wennen zijn als je hier in Nederland weer eens gaat rijden. Als...
    Geniet, maar niet met mate!
    Groeten, Tineke