Let the summer begin! - Reisverslag uit Parker, Verenigde Staten van Myrthe Romeijn - WaarBenJij.nu Let the summer begin! - Reisverslag uit Parker, Verenigde Staten van Myrthe Romeijn - WaarBenJij.nu

Let the summer begin!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

16 Juni 2013 | Verenigde Staten, Parker

!Jaa toch maar weer eens een nieuwe update. Weer veel meegemaakt en gedaan met natuurlijk als hoogtepunt papa en mama die op bezoek kwamen in mei! En mijn besluit om toch nog een jaar langer hier te blijven..

Om maar bij het begin te beginnen was ik eerst in april nog een weekend naar Chicago geweest met een andere Nederlandse au pair hier Babs. Chicago is echt een leuke stad om te zien met een goede sfeer. We hebben daar zoals echt toeristen de highlights bekeken als ‘the bean’ (een grote glazen boon, weird maar tof), millenium park, the magnificent mile, Sears tower, Navy pier, Michigan Lake etc. Chicagostyle pizza gegeten (lijkt meer op een soort quiche vind ik, doe mij maar een Italiaanse!)
Op zaterdagavond biertjes gedronken in een bluescafe wat ook echt Chicago style is, was super leuk!

En toen was het na veeeeel te lang niet gezien eindelijk zo ver om mijn ouders van het vliegveld op te halen. Ze zijn eerst hier een weekje geweest bij de Family in huis en hebben zo mijn leventje hier goed meegekregen en ondertussen ook nog wat van de omgeving gezien en natuurlijk de kids en de ouders leren kennen. De eerste dag dat ze hier waren (1 mei) kregen we nog een laatste lading sneeuw..hebben ze dat ook nog meegemaakt, gelukkig was het 2 dagen erna al weer lekker zomers.

Toen hebben we met zn drieën een geweldige roadtrip gemaakt in een Camper wat heel erg vet was! Wat we allemaal hebben gedaan (behalve elke (ja echt elke) avond geklaverjast!):
1. Opweg naar Utah langs Keystone en Breckenridge gereden (waar ik meestal ski)
2. Arches NP (papa’s favoriet), Death Horse Point, Canyonlands NP
3. Goblins Valley, Capital Reef NP over de super mooie route 12 door Grand Staircase Escalante Nationaal Monument
4. Bryce NP
5. Zion NP (samen met Bryce denk ik mijn favoriet) Hier hebben we een mega steile trail gehiked naar een bergtop was totally worth it maar wel heel zwaar! Ook was ik hier nog een stuk ‘the narrows’ ingelopen dat is een soort kloof met een rivier erdoor waar je dus echt met je schoenen doorheen moet lopen erg cool! Zou hier graag nog eens heen gaan
6. Las Vegas; Je valt hier echt van de ene verbazing in de andere, amerika op zijn gekst maar wel super vette stad om heen te gaan!! I will be (coming) back!
7. Langs de Hoover Dam en Route 66
8. Sedona; is een heel relaxte beetje new age omgeving in het stadje heel veel kunstenaars en art galleries
9. Grand Canyon, wat natuurlijk indrukwekkend was!
10. Lake Powell waar we even lekker konden ontspannen en zwemmen
11. Horse Shoe bend en Monument Valley
12. Gooseneck SP (klinkt raar maar heel vet punt waar ook de Colorado River heel bijzonder door de rotsen heen slingert) en Natural bridges national monument (ook een favorietje!), Four Corners, dit is het punt waar 4 staten (Arizona, New Mexico, Utah en Colorado) bij elkaar komen…eat your heart out 3 landen punt!
13. Mesa Verde National Park
14. Great Sand Dunes en weer zu hause

We hebben dus heeel veel gedaan, 3000 miles gereden in 14 dagen . Mama heeft er lekker van genoten dat ze overal heen werd gereden en niets hoefde te doen (behalve afwassen dan haha) en al werd mn vader soms een beetje gek van mijn tempo (en ik van zijn;) en was het weer ouderwets gezellig om naast hem te zitten en te rijden;), we hebben het echt allemaal super naar ons zin gehad!!Paps en mams vonden het ook erg leuk om hier geweest te zijn en ik natuurlijk ook dat zij zijn geweest en mijn leven hier hebben gezien! Foto’s zijn off course op FB te bewonderen.

Terwijl we op de roadtrip waren heb ik toch het grote besluit genomen om nog een jaar langer hier te blijven. Ik zat de hele tijd nog steeds te twijfelen en nu augustus steeds dichterbij begon te komen werd het steeds erger. Het leven is hier eigenlijk gewoon te goed om het op te geven en Nederland kan vast nog wel een jaartje zonder mij;) Voel nu ook dat dit de juiste beslissing is al zal het soms nog steeds wel moeilijk zijn om alles en iedereen zo ver weg te moeten missen. Weer afscheid nemen van mn ouders voor dit keer misschien wel nog langer was opnieuw wel even slikken, maar ben heel blij dat ze achter mijn keuze staan!

27 mei was memorial day (yeah 4 day weekend!) en dat is hier het begin van de zomer en summer it is! Temperatuur is hier nu altijd rond de 30C. Het zwembad is ook weer open en hoe goede baan heb je als je met de kids bij de pool kan zitten?! Nadeel van de zomer is natuurlijk geen school..vorige week waren de laatste schooldagen dus vanaf toen heb ik alle drie de meiden de hele dag wat best intensief kan zijn! Maar goed beetje playdates inplannen en leuke dingen met ze gaan doen dan overleven we dat ook wel:)

Vorig weekend hebben we geraft als clustermeeting, wat echt helemaal te gek was. Het water was ijskoud en we hadden geluk want het stond hoog, dus hele goede stroming. Dat is wel even wat anders dan kanovaren in Frankrijk! Adrelinerush kreeg je er zeker van!

Gister heb ik met 3 andere Nederlandse au pairs (voelde me bijna weer in NL haha echt lang geleden om met een groepje meiden bij elkaar te zijn en Dutch te praten!) geknolhobbeld (aka horsebackriding) was hele leuke ervaring ook om een rit te maken door de bergen op een paard. Wel cool dat je dat hier gewoon kan doen ook al heb je helemaal geen paardrijskills (me!). Mijn paard was trouwens een echte moviestar (te zien in Cowboys&Aliens voor de liefhebber) toch leuk detail;)

En nu is het aftellen want 1juli komt Charlotte hier whoehoe! Wij zullen ook nog een roadtrip gaan maken van 3 weken als het goed is richting Californie=)=)=) Fingers crossed dat mevrouw ook nog even dr rijbewijs haalt voordat ze komt;)

From Colorado with love!

  • 16 Juni 2013 - 23:46

    Claudette:

    Ik snap helemaal dat je nog een jaartje daar blijft, alles wat je daar doet klinkt echt heerlijk.

    Geniet er nog maar lekker van komend jaar, nu kan het nog makkelijk en de rest wacht wel op je ;).
    Liefs,
    Claudette

  • 17 Juni 2013 - 03:51

    Myrthe Romeijn:

    Thanks Claudette!=)

  • 17 Juni 2013 - 21:53

    Hilde Romeijn:

    Ja, ja, hebben wij ook even kunnen proeven van het geweldige avontuur dat jij daar beleeft aan de andere kant van de oceaan. Ik ben blij dat je al die namen van de roadtrip weer even op een rij heb gezet, want deze kan ik niet onthouden (en mensen vragen er naar).
    Het was echt fantastisch om jou weer te zien, om te bekijken wat jouw woonomgeving nu is en om kennis te maken met de family (het zijn echt geweldige gastvrije mensen) en de kids natuurlijk, die ik stiekem toch wel een beetje mis (oma gevoelens kreeg ik ervan).
    Het is voor ons makkelijker loslaten, nu we weten waar je verblijft. En ja nog 1 jaar zonder Myrthe, alles went (of toch nog niet helemaal). Het welkom was hartverwarmend, het afscheid was hartverscheurend. Gelukkig hebben we de foto's nog. Veel plezier daar lieve meid en een kusje voor je zusje!
    Liefs mama.

  • 19 Juni 2013 - 19:20

    Tineke Van Dam:

    Hallo Myrthe,
    We redden het nog wel een jaartje zonder jou hoor!;) Hier in Nederland is alles toch wat gewoontjes en soms een beetje saai. In de States gebeurt het, groot gelijk dat je er nog een jaartje van gaat genieten. Leuk voor jullie allebei dat Charlotte naar je toe komst. Maar zet haar wel op tijd op het vliegtuig terug naar Nederland, hè!
    Het is hier trouwens ook zomer, al twee dagen. We kunnen nu 's avonds eens tot laat buiten zitten. We genieten ervan, want morgen keldert de temperatuur weer en ik geloof dat we dan al weer in de herfst terecht komen.
    Myrthe, geniet van de leuke dingen. Ik zal je ouders mentaal bijstaan als dat nodig is. (Ik heb altijd papieren zakdoekjes in m'n tas.)
    En blijf schrijven, ik vind het leuk om je enthousiaste verhalen te lezen.
    Groeten, Tineke

  • 25 Juni 2013 - 11:33

    Cees En Yvonne:

    Hallo Myrthe,
    te gek voor jou dat je nog een jaartje eraan vast knoopt!
    we hebben alle enthousiaste verhalen over jullie trip (jij met je ouders) al mogen horen. Dat was genieten dus. Alvast door ons een hele gezellige tijd samen met Charlotte gewenst .
    groetjes van Cees en Yvonne.

  • 22 Juli 2013 - 17:29

    Laura:

    Myrthe! Je hebt groot gelijk dat je daar nog lekker een jaartje blijft genieten van het outdoor leven! Hier mis je maar weinig;) zet er maar snel weer een verhaaltje op! Liefs Lau uit het hete NL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 14121

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2012 - 13 Augustus 2013

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: